Quooker servicekit: Alt du skal vide

Hvordan ved du, hvornår din Quooker skal serviceres? Der findes ikke et endegyldigt svar, som gælder for alle Quookere, da serviceintervallet afhænger af både beholdertypen og dit individuelle forbrug. Generelt anbefaler vi, at du får din PRO3- og PRO7-beholder serviceret efter 2-5 år, mens det aktive kulfilter, HiTAC, der renser vandet for klor og andre urenheder, typisk skal udskiftes efter 5-6 år.

 

Har du en COMBI- eller COMBI+-beholder, skal din Quooker serviceres oftere, typisk efter 2-4 år, fordi disse beholdere også producerer varmt brugsvand, og der derfor hurtigere ophober sig kalk i beholderen.

Blinkefejl kan desuden indikere, at det er tid til service af din Quooker, men det afhænger af, hvilken type blink din Quooker viser. Læs alt om de forskellige blinkefejl her. 

I forbindelse med service har du en række muligheder. Du kan gøre brug af vores SWOP-koncept, hvor vi bytter din beholder til en nyrenoveret beholder med 12 måneders garanti, eller du kan købe et servicekit og selv servicere beholderen. Det er ikke en helt let affære at servicere Quookeren selv med et servicekit, men det kan sagtens lade sig gøre. Du skal dog være opmærksom på, at du – modsat ved SWOP-konceptet – ikke har nogen garanti på den service, du selv laver på din Quooker

 

Vi anbefaler, at du bruger vores SWOP-koncept, da det er nemt og hurtigt, og du er garanteret den bedste service af din Quooker.

 

Læs mere om SWOP-konceptet og service af Quooker

 

Køb servicekit i webshoppen

Du kan købe dit Quooker servicekit i vores serviceshop. Vi anbefaler, at du finder dit serienummer frem og indtaster det i webshoppen – så finder systemet automatisk det rigtige servicekit til netop din beholder.

 

Vi tilbyder endnu ikke servicekits til alle Quooker-beholdere, og det er på nuværende tidspunkt primært ældre Quooker-beholdere, som man selv kan servicere med et servicekit. Din Quookers serienummer kan fortælle dig, om vi tilbyder servicekits til din Quooker, og vi anbefaler derfor, at du sammenligner serienummeret med listen herunder. 

Hvis serienummeret på din beholder er lavere end det listede nummer for din beholdertype, har du mulighed for at købe et gør det selv-kit. 

Se her, hvor du kan finde serienummeret på din Quooker.              

 

** Der findes ikke et gør det selv-kit til denne beholdertype endnu. Vi tilbyder i stedet vores SWOP-løsninger.

 

Hvad indeholder et servicekit?

Servicekittet indeholder de nødvendige dele, som du skal bruge i forbindelse med en større service af din Quooker. Derudover følger der en trin for trin-vejledning og værktøj med. Et servicekit til en PRO3- eller PRO7-beholder, som er de mest almindelige beholdere til den kogende vandhane, indeholder følgende:

 

– Quooker HiTAC aktivt kulfilter.

– PRO-3/7 VAQ armeret indløbsslange.
– Teflonpakning til flange.
– Sæt m. 8 stk. 10mm møtrikker til flange.
– 10mm værktøj til af- og påmontering af møtrikker.
– Værktøj til rens af flange.
– Umbraconøgle til af- og påmontering af elektronik.
– Nye fiberpakninger til indløbs- samt udløbsslange til armatur.
– Ny perlator til Basic/Design/Modern/Classic armatur.

Her kan du hente vejledninger til de forskellige servicekits. Det er vigtigt, at du følger vejledningen nøje for at sikre korrekt montering af nye reservedele.

Læs også: Hvor bestiller du reservedele til din Quooker? 

Hvad koster et servicekit?

Prisen for et servicekit afhænger af, hvilken beholder du har. Du kan se priserne på vores servicekits herunder:

 

  • PRO3/PRO7 servicekit: 595 kr.* (varenummer 10000)
  • COMBI servicekit: 745 kr.* (varenummer 10005)
  • COMBI servicekit uden HiTAC-filter: 395 kr.* (varenummer 55020)

 

 

QUOOKER SUPPORT

RING TIL OS På
70 25 20 40
ÅBNINGSTIDER

OBS: Quooker holder lukket 4.-5. oktober 2018. Alle andre hverdage er vores åbningstider som følger:

Åbningstider Service
Telefon & Drive in shop:
Man-tors: 8.15 - 16.00 
Fredag: 10.00 – 15.00

Åbningstider adminstration: 
Man-tors: 9.00- 16.00 
Fredag: 10.00-15.00